Sword Princess Amaltea – bok 1

Sword Princess Amaltea bok 1

Titel: Sword Princess Amaltea – bok 1
Författare: Natalia Batista
Illustratör: Natalia Batista
Serie: Amaltea, #1
Förlag: Kolik förlag
Typ: Recensionsex, serieroman
Format: Häftad
Sidantal: 167
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Utläst: 3 november 2013
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Amaltea är en tonåring. Hennes mamma och hennes storasyster, Dorotea, skickar ut henne på ett uppdrag. Hon ska rädda en prins och gifta sig med honom så att hon får halva hans mors drottningarike. Amaltea vet inte/tror inte att hon kan göra anspråk på sin mammas land. Hon tror att det per automatik tillfaller Dorotea, den förstfödda.

 

Det är nog första gången jag läser en mangaserie. Det var lite annorlunda.

Berättelsen är bra men tyvärr var nog mina förväntningar lite för höga eller snarare så infrias de inte fullt ut. Men det är en annorlunda upp- och nervänd berättelse där männen räddas av kvinnor. Kvinnorna är alltså de starka och männen de svaga om man ska hårddra det.

Detta var tydligen del ett i en trilogi om svärdsprinsessan Amaltea och jag vill gärna läsa vidare om henne. Det var ju trots allt en intresseväckande berättelse. Jag hoppas att del två kommer snart! 🙂

 

Tack för boken, Kolik förlag!