Årskrönika 2011

2011 – året som gått

Januari – Jag jobbade min sista månad på Idiom AB.Jag gjorde även ett tappert försök att börja träna genom att skaffa ett årskort på Kaskad för att simma. Det har gått sådär.

Februari – Jag började jobba som frilansande översättare på heltid i mitt företag JennyTranslation.

Mars – Jag började blogga och har fortfarande inte riktigt förstått vem som faktiskt skulle vilja läsa det jag skriver, men det är alltid kul och skönt att få skriva av sig lite tankat. Patrik åkte Vasaloppet med Andreas Dahmm. Eftersom vi (jag, Patrik, Andreas och Marie Dahmm) ändå var uppe i Sälen så tog vi en veckas skidsemester. Det var första gången jag provade att åka utför på ett par skidor. Fick även provat blades, vilket var lättare att åka med. Vi grillade lite korv.

Sälen 20111

April – Vi köpte glassmaskinstillbehöret till vår Kitchen Aid. Så vi gjorde lite glass. Min kära vän Mari Gadell hade födelsedagskalas.

Maj – Jag köpte ny dator med tillbehör och snacka om skillnad det blev mot den knackiga, gamla bärbara datorn jag jobbade på till dess. Jag gav upp och skaffade Facebook.

Juni – Jag rensade bland alla mina CD-skivor. Slängde en hel del och lämnade iväg en hel del till ett ställe i Göteborg. Jag började löpträna lite.

Juli – Vi var iväg på en dagsresa till Danmark med mina föräldrar. Jag fick köpt bok nummer två om Stelman av Bjarne Reuter, ”Den egyptiske tenor”. Jag har inte läst den än, men ska snart göra det.

Augusti – Vi sålde vår TV och köpte projektor istället. Det har varit underbart att slippa alla onödiga reklamfilmer. Det höll på att bli en panikflytt först till Falun och sen till Skövde, men Patrik fick inte något av jobben som han var på intervju för. Patrik köpte ny cykel, en landsvägsracer. Jag investerade också i en sådan cykel, dock lite enklare.

September – Det var släktträff med Patriks danska del av släkten på Stättareds 4H-gård. Vi tog tillfället i akt och gifte oss 2011-09-10. Endast fyra personer visste om vad som skulle hända för alla andra blev det en överraskning. I och med vigseln bytte jag Bernhardsson mot Eriksson. =)

Efter själva vigseln

Fotografering

Så här fina var alla

Oktober – Vår PS3:a började krångla. Vi åkte på smekmånad i tre veckor till Thailand. Det var en underbar resa. Jag åker gärna till Thailand igen. Vill ni läsa mer om det så kan ni göra det på min gammal blogg. Det enda man kan klaga på var SJ när vi skulle från Stockholm och hem.Här är några bilder från Thailand:

Dricka i påseToa i Bangkok

 

Patrik började jobba på Komvux dagen efter att vi kom hem från Thailand.

November – Vi firade Kennet som fyllde 65 år i oktober. Ingrid hade gjort en jättefin tårta:

Bröllopstårta

 

Jag skaffade en ny mobil. Jag blev ett år äldre och vi hade kalas för mig och Patrik. Jag påbörjade projektet ”avsluta det som är oavslutat”. Det mesta är nu avslutat utom den stackars väskan som jag började sticka i slutet av 2010. Jag började träna spinning bland annat på Corpus Friskvårdscenter. Vi började dricka glögg och det blev en hel del innan jul gjorde intåg. Jag köpte mina första e-böcker.

December – Vi fick äntligen hängt upp min datorlåda på skrivbordet (tog bara ca sex månader). Vi var på konstutställning i Göteborg. Jag tränade vidare på Corpus. Jag bytte även utseende på min blogg i och med att jag installerade WordPress. Jag köpte min första app till mobilen (Endomondo PRO), tidigare har jag bara laddat ner gratisappar. Jag bakade pepparkakor från grunden och lussekatter. Jul firades först med lunch hos mossi och Lennart och sedan i Mölndal. Vi var inte med på julen i Fristad, men traditionen med att spela hos Johan på juldagen upprätthölls. Annandagen betydde att Patrik blev ett år äldre. Vi började dagen i Mölndal och avslutade den hemma i Kinna. Sist men inte minst så firades nyår i Bogryd hos Andreas och Marie. Här är några bilder (jag lyckades tyvärr radera de jag tog p.g.a. problem med överföring till Google+):

Jenny nyår 2011

Vi skulle ha hatten på hela kvällen. =)

 

Böcker som lästs (inte nödvändigtvis i den här ordningen):

  • ”Alkemisten” av Paulo Coelho
  • ”Børnene” av Ida Jessen (kurslitteratur i danskan)
  • ”Det sällsamma sågverket” av Lemony Snicket
  • ”Kalaharis skrivmaskinsskola för män” av Alexander McCall Smith
  • ”Livets skafferi” av Alexander McCall Smith
  • ”Nästa som rör mig” av Bodil Malmsten
  • ”Vampire Diaries: The Awakening” av L. J. Smith
  • ”Vampire Diaries: The Struggle” av L. J. Smith
  • ”Vampire Diaries: The Fury” av L. J. Smith
  • ”Vampire Diaries: The Reunion” av L. J. Smith
  • ”Vampire diaries: The Return: Nightfall” av L. J. Smith
Kommentera

