Inspirerad av ”Underbara Böcker”

På Twitter har jag börjat följa BokbloggsNytt. Snacka om spännande bokbloggar man kan stöta på via tweeten. Jag trillade bl.a. in på Underbara Böckers blogg. Hon har en Klassikerutmaning som hon håller på med och det lät otroligt spännande och givande. Jag blev inspirerad och letade lite på nätet och hittade The Telegraphs lista över ”100 romaner alla borde läsa”. Den tänkte jag ge mig på och försöka beta av innan jag dör, men det roligaste vore om man blev klar inom några år. (Jag gör en egen sida med listan på med boktilarna även på svenska. Den kommer så småningom.) =)

Förresten så hittade jag en spännande sida för några dagar sen. Den heter Goodreads.com (OBS! Den är helt på engelska.). Där kan man skriva in vilka böcker man har läst, vill läsa och läser. De har en utmaning där man får fylla i hur många böcker man tror att man får läst under året. Det är den utmaningen som visas i spalten till höger på min blogg. Det är en liten upplysning om hur långt jag har kommit i mitt mål att läsa 20 böcker det här året. Vi får väl se om jag ändrar antalet under årets lopp eller om antalet kvarstår.

På återseende, gott folk! =)

Kommentera

