Hej och välkommen åter, förkylningen!

Ja, så var förkylningen tillbaka för sjuttioåttonde gången på bara några veckor. Den här gången kom den i form av snuva (och ofta medföljande näsblod), huvudvärk, trötthet och idag vakanade jag med lite ledvärk i framförallt armbågarna. Hade jag haft ett ”vanligt” jobb hade jag sjukskrivit mig idag, men eftersom jag nu har ett uppdragsbaserat jobb och är egenföretagare med 14 dagars karens (om jag inte minns fel) så sjukskriver man sig inte förrän man ungefär är döende eller helt oförmögen att fullfölja jobbet och hålla deadline. Till råga på allt så har jag två jobb som ska in idag. Det positiva är dock att jag faktiskt bara ska korra dem. Översättningsmässigt var de klara i torsdags respektive fredags. Det känns bra att det har gått några dagar mellan själva översättandet och korrandet. Hoppas att det går lika bra med jobbet som ska in senast på fredag. Planen är att själva översättningen ska vara klar senast imorgon, så att jag kan korra det på onsdag eller torsdag och fortsätta med nästa veckas jobbskörd. =)

Jag tankade hem filerna idag för ett jobb som ska in i februari och upptäckte det tråkiga att jobborden sade att jobbet var 68 minuter, men att själva filen bara var 44 minuter. Nu väntar jag på godkännande från Stockholm på den ”nya” tiden. Det är ju synd att det är åt det hållet och inte åt andra. Jag får nämnligen betalt per programminut.

Något positivt: Jag tror att min läslust som var så stor innan jag började på högskola/universitet verkar ha hittat tillbaka till mig. Jag satt och läste lite helgen. Det var kul och skönt att inte känna pressen att man måste ha läst en viss text till ett viss datum och kunna diskutera den på det utsatta datumet. Nu är det ren och skär nöjesläsning med den extra kryddan att jag skriver om det jag har läst här på bloggen. =)

Nej, nu måste jag sätta igång och jobba. Måndagar är hopplösa med att vara trögstartade. Jag ska nog ta en huvudvärkstablett först för nu tycker hjärnan att skallen är för trång.

Det tråkiga var att jag hade tänkt träna idag, men så blir det inte. Jag får hålla tummarna att jag känner mig bättre imorgon så jag kan träna då istället.

På återseende!

One thought on “Hej och välkommen åter, förkylningen!”

Kommentera

