Bokbloggsjerka 27-30 januari

Då var det dags för veckans bokbloggsjerka som alltid anordnas av Annikas littertur- och kulturblogg.

Veckans fråga är:
Om du hittar en bok du gillar går du då bananas för att få tag på samtliga böcker som denna författare har skrivit?

För det första måste jag säga att frågans formulering med ”gå bananas” är störtskön. =)

Sen vet jag inte riktigt hur eller vad jag ska svara på frågan. Jag tror att jag ett tag, för många år sen, när jag upptäckte John Grisham försökte inhandla alla böcker skrivna av honom, men annars så handlar det mest om serier. Råkar jag på en serie som verkar bra så vill jag gärna ha hela. Samtidigt sneglar jag gärna lite på författarens andra böcker om jag gillar den första jag läser, men det betyder inte per automatik att jag köper alla böckerna av just den författaren.

 

Oj, vad pratig jag blev. Det är nog ingen bra idé att skriva när man är lite småtrött och egentligen borde jobba…

På återseende!

3 thoughts on “Bokbloggsjerka 27-30 januari”

Kommentera

