Booked (1)

I januari någon gång såg jag på någon bokblogg det fanns en kul tjänst (i brist på bättre ord) som heter Booked. Där kan man få smygläsa nya böcker innan de har kommit ut i handeln. Så här fungerar det (hämtat från deras sida):

  • Inför lanseringen av en ny bok skickar vi ut ett mail till alla som är med i Booked.
  • Tycker du att den aktuella boken verkar intressant paxar du snabbt ett ex.
  • De första 50 som svarat får efter ett par dagar boken i brevlådan och sätter igång att läsa.
  • Under läsperioden, normalt en månad, lovar du att vid 2 tillfällen skriva en rad om boken på din Facebook, Twitter eller blogg. För att det ska fungera måste du tagga Booked i dina facebookinlägg och använda #booked+bokens titel på Twitter.

Jag har en gång tidigare fått ett erbjundande om att läsa boken ”Blått blod”, men tydligen var jag för långsam med att svara för jag blev aldrig ”booked”.

Men i onsdags kom ett erbjudande om att läsa boken ”Ön” av Lotta Lundberg och jag var en av de som fick den inbunden. I fredags damp den ner i min brevlåda! Det blir, alltså, min första ”Booked”-bok. 🙂

Så här fin är den (jag lyckades tydligen ta kortet så att det ser ut som att det vita pappret under boken är en del av boken, hoppsan):

Ön

 

Det ska bli jättekul att läsa den. Problemet är bara att jag måste ta mig igenom de böckerna jag håller på med för tillfället, annars blir det för många påbörjade böcker för att min hjärna ska hålla isär dem. Men ”Högt och lågt i skönlitterär översättning till svenska” är det bara ca 20 sidor kvar i så det dyker nog upp en recension på den ikväll eller imorgon. ”Den store Gatsby” är det ca 50 sidor kvar i så recension bör komma imorgon (om jag ska nå mina läsmål för helgen) eller på måndag.

Kommentera

