Läsrapport m.m.

Det har inte hörts mycket på det här stället de senaste veckorna, bara lite grand på helgen. Jag har haft massor med jobb att göra (det ger pengar så det är positivt), så det har upptagit större delen av min tid. Men jag ändå fått läst klart två böcker i helgen (se tidigare inlägg eller under ”Läst 2012” för att läsa recensionerna). Så lite lästid har jag ändå fått till.

I lördags blev det även lite träning. Corpus gav möjlighet att prova på Sh’bam som en lite dans, lite aerobics och lite ”flum” (det sista är min benämning). Det var kul och man fick återuppleva lite av 90-talets och discons musik. Det blir även ett sådant pass nu på lördag. I tisdags provade jag Zumba för första gången. Grunderna är latinamerikansk dans så det var faktiskt inte så svårt som jag trodde. Det var jättekul så det blir ett pass på tisdag igen. Idag var det spinning som gällde och det var skönt att få trampa av sig lite svett. 🙂 Kollade på vågen igår och blev lite sur för den hade ökat lite sen förra gången jag tittade på den. Nu gäller det verkligen att få in en träningsrutin annars håller det inte.

Bakade lite bröd idag så jag kände mig lite duktig. Tyvärr hann jag inte med att jobba med översättningsprovet till Harlequin som jag också hade tänkt hinna med, men det får jag ta imorgon istället. Målet är ju att det ska vara klart innan mars.

Imorgon eller på lördag kommer det ännu en ”I min brevlåda” för mina inköp från bokrea har börjat trilla in. Hämtade ett paket idag och ska åtminstone hämta ett imorgon. Idag lade jag in ännu en beställning från bokrea på Adlibris. Den hrä gången var det bara böcker som ska bli julklappar, så det var inga inköp till mig själv. Man får ju vara lite förutseende. 😉

Nu ska jag sätta mig med en kopp varmt te och fortsätta läsa ”Ön”. Den är faktiskt riktigt bra än så länge. Jag har kommit ungefär halvvägs. Om inte annat så är det skönt att, för en stund, förflytta sig till en paradisö med värme och sol. 🙂

Kommentera

