Shadow Souls av L. J. Smith

Vampire Diaries: The Return - Shadow Souls
Vampire Diaries: The Return – Shadow Souls

Titel: Vampire Diaries: The Return – Shadow Souls
Författare: L. J. Smith
Serie: Vampire Diaries #6; The Return #2
Förlag: Hodder Children’s Books
Format: Pocket
Sidantal: 486
Läst på språk: Engelska (=originalspråket)
Mitt Betyg:

 

SPOILERVARNING! Har du inte läst de andra böckerna i serierna så finns det en möjlighet att jag säger för mycket här.

 

Det hela börjar med att Matt, Elena och Damon letar efter en ingång till den mörka dimensionen. Det är bara Damon som vet var den är. Till slut hittar de den och då har Matt åkt tillbaka till Fell’s Church och skickat Bonnie och Meredith istället. De fyra (Bonnie, Meredith, Elena och Damon) besöker den mörka dimensionen där solen alltid är på väg ner. Där letar de efter de två rävnycklarna för att frita Stefan från fängelset. Det händer en hel del och det mesta slutar lyckligt, men med en cliffhanger till nästa del i serien.

 

Min åsikt om boken: Början av den är bra tills jag kom till sidan 200, ungefär, där stagnerar boken och blir tråkig i cirka 100 sidor för att sedan de sista 100 sidorna bli superspännande och fartfyllda. Har man läst de andra böckerna i ”Vampire Diaries”-serien så kan jag ändå, trots allt, rekommendera boken, särskilt om man har lästa första delen av ”The Return”-serien. Men har man bara läst de första fyra av ”Vampire Diaries”-serien är min rekommendation att man nöjer sig med det för de är de bästa böckerna. Det märks att den senaste trilogin har tillkommit långt efter de första fyra delarna. Det känns som att författaren försöker klämma ut lite mer pengar ur serien med tanke på att den även finns som TV-serie. Men hade jag inte redan köpt de bok 5-7 så hade jag nog helst skippat dem.

 

Boken finns, bland annat, att köpa på Adlibris, Bokus och CDON.

One thought on “Shadow Souls av L. J. Smith”

Kommentera

