SJUK!

Så ha man åkt på influensan som alla pratar om. Igår när jag var på afrodansen tyckte jag att jag blev ovanligt trött efter halva passet (efter ca 30 min). När passet var klart var jag otroligt öm i knän och hade lätt rethosta. Men jag tänkte inte så mycket på det. Knäna trodde jag krånglade för att jag har tränat en del på sistone.

Men senare på kvällen hemma märkte jag att det gjorde mer och mer ont i hela kroppen och hostan blev till en slemhosta snarare än en rethosta. Jag kunde knappt sova något i natt för det ömmade i hela kroppen och nu är jag jätterisig. Utifrån vad jag har hört om influensan så är det den jag har drabbats av. JAG VILL INTE VARA SJUK!

Trots tråkigheterna så läste jag ändå ut ”Den skräckfyllda skolan” av Lemony Snicket innan jag lade mig inatt. Recension dyker förhoppningsvis upp under dagen.

En annan tråkighet som konstaterades igår kväll var att vi måste köpa en ny soffa. Jag och min käre man satt och spelade Borderlands och helt plötsligt säger han att det kändes konstigt i soffan. Han hade fått en av stålfjädrarna i rumpan. Fjädrarna hade gjort ett litet hål i sitsen och hoppat upp. Soffan vi har köpte jag när jag bodde i Skövde på hösten 2003, så den har några år på nacken och den är välanvänd. Men ändå … det är tråkigt.

Nä, nu ska jag sluta klaga och försöka ta mig till soffan och vila lite.

Kommentera

