Inunder av Ann-Marie Tung Hermelin

Inunder
Inunder

Titel: Inunder
Författare: Ann-Marie Tung Hermelin
Förlag: Bokförlaget Atlas
Format: Inbunden
Sidantal: 348
Läst på språk: Svenska (originalspråket)
Mitt betyg:

 

Det är en bok om sorg. Hur tungt det kan vara och hur apatisk man kan bli av det. Huvudpersonen heter Alice och det är henne man får följa. Hur hon förlorar sin morfar som barn, mormors hund som tonåring, sin älskare och sin mormor som vuxen. Boken utspelar sig i stora delar i Frankrike men även Italien, Sverige, Kroatien med flera länder hänger med på några hörn.

Min åsikt: Det var ett otroligt vackert omslag på boken och språket var också vackert. Men själva historien var seg i vissa lägen och rörig i andra. Det hoppades en massa i tid och rum. Vissa gånger tog det några meningar, ibland till och med halva sidan, innan jag visste var och när det utspelade sig just då.

 

Tack Booked för att jag fick läsa boken! Även om jag inte tyckte att det var en höjdare så är jag en erfarenhet rikare. Jag tror inte att jag hade läst den om det inte var för er.

 

Boken finns att köpa på Adlibris, Bokus, CDON och Bokia.

Kommentera

