Ju fortare jag går, desto mindre är jag

Ju fortare jag går, desto mindre är jag
Ju fortare jag går, desto mindre är jag

Titel: Ju fortare jag går, desto mindre är jag
Författare: Kjersti Annesdatter Skomsvold
Förlag: Gilla Böcker
Format: Danskt band
Sidantal: 140
Läst på språk: Svenska
Översättning: Från norska
Mitt betyg:

 

I den här boken heter huvudpersonen Mathea Martinsen och bor någonstans i Norge (kan inte Norges geografi så bra). Hon är pensionär och har hela livet varit folkskygg och neurotisk. På ett sätt vill hon ibland prata med folk men oftast blir det inte så för hon vågar inte. Hon är gift med Epsilon (som egentligen heter Niels). Han är siffertok och tänker på allt i form av sannolikhet. Han jobbar på statistiska centralbyrån och läser gärna statistikböcker. Man får se lite hur deras liv är.

 

Min åsikt om boken: Jag hade fått intrycket av att läsa om boken att den skulle vara rolig. Det kan jag inte hålla med om. Den var snarare tragisk. Matheas tillvaro var otroligt tragisk. Det var mest hennes neurotiska nyck och konstiga tankar som man fick läsa om och ja, det finns väl folk som är så tragiska men det är inte roligt. Jag läste boken men mer var det inte. Tyvärr är det inte en bok jag skulle rekommendera till någon. Det finns bättre böcker att bida sin tid med.

Men gillar du tragiska människoöden så är detta boken för dig!

 

Den finns att köpa på Adlibris, Bokus, Bokia och CDON.

Kommentera

