Bokbloggsjerka 20-23 april (2012)

Då hoppar jag på Annikas litteratur- och kulturbloggs bokbloggsjerka igen.

Frågan denna vecka är:

Hur många sidor/kapitel ger du en bok innan du lägger undan den om den inte tilltalar dig över huvud taget.

Jag har svårt att inte läsa klart de böckerna jag påbörjar. Det känns på något sätt fel att inte läsa färdigt boken även om den är katastrofal. Jag kan bara minnas två tillfällen då jag inte har avslutat boken jag började läsa.

Första gången var på mellanstadiet och boken hette ”Spöket en trappa ner”. Jag började läsa den flera gånger men lämnade tillbaka den utan att ha läst klart den förrän något år senare. Så även den avslutade jag efter mycket om och men.

Adnra gången var för några år sen när jag började läsa ”Liftarens guide till galaxen”. Jag kom till sidan 42 sen gav jag upp. Det var inte en bok för mig just då. Men eftersom den är med på min klassikerlista så kommer jag att tvinga mig igenom hela serien inom en snar framtid.

Kort och gott kan man helt enkelt säga att börjar jag läsa en bok läser jag klart den oavsett tråkighetsnivå på den. 🙂

Kommentera

