Vattenmelonen av Marian Keyes

Vattenmelonen
Vattenmelonen

Titel: Vattenmelonen
Författare: Marian Keyes
Serie: Walsh Family, #1 (Enligt Goodreads)
Förlag: Pan Norstedts
Format: Inbunden
Sidantal: 518
Läst på språk: Svenska
Översättning: Från engelska
Mitt betyg:
Boken handlar om Claire Webster som samma dag som hon föder barn blir lämnad av sin man för en annan kvinna. Man får följa henne under några månader efter den här hemska dagen. Man får läsa om hur hon hanterar sitt liv efter detta.

Boken är skriven ur Claires perspektiv. Man får läsa precis vad hon tänker och tycker om saker och situationer. Man får även se hur hysterisk och galen hon kan verka.

 

Min åsikt: Det här är en bok som jag anser tillhör genren chick-lit. Därför hade jag verkligen inga höga förväntningar på den. Jag förmodade snarare att den skulle vara supertråkig och jobbig att läsa.

MEN oj, vad fel man kan ha. Det här var precis rätt bok att läsa just nu för mig. Jag behövde läsa en lättläst, lättsam och lättsmält bok efter att t.ex. ha läst händelserika ”Vampire Diaries” och sorgtunga ”Inunder”.

Jag gillade den lite galna och hysteriska Claire vars tankar emellanåt spann extrema nät av saker som möjligtvis skulle kunna hända. Jag kan varmt rekommendera boken om man gillar lättsamma, men ändå allvarliga böcker om nästan 30-tjejer som precis fått barn och dumpats.

Kommentera

