Jonas Eckel av Karin Fossum

Jonas Eckel
Jonas Eckel

Titel: Jonas Eckel
Författare: Karin Fossum
Förlag: MånPocket
Format: Pocket
Sidantal: 152
Läst på språk: Svenska
Översättning: Från norska
Mitt betyg:
Boken handlar om Jonas Eckel som är närmare 40 år bor i Kolsås, Norge, och jobbar på lagret i en affär. I boken får man följa honom, hur han träffar en kvinna, Lillian Ask, och gifter sig med henne.

 

Min åsikt: När jag fick boken av mamma sade hon att hon tyckte att den var tråkig. Men om jag ändå ville läsa den så kunde jag ta den. Jag måste tyvärr säga att hon hade rätt. Det var en fruktansvärt tråkig bok. Jag såg inte det otäcka i den. Men jag kände obehaget i karaktären Jonas Eckel. Han var en tragisk person.

Det här är inte någon bok som jag rekommenderar till någon. Jag ser inte meningen med att man ska ödsla tid på att läsa den när det finns så otroligt många bättre böcker.

 

Finns att köpa på CDON.

 

Nu är i alla fall ännu en bok i Återta bokhyllan! läsa. 🙂

Kommentera

