Fiktiviteter tävlar ut en bok från 100-listan

Bokbloggen Fiktiviteter firar bland annat att det är vår och att bloggen inte lades ner. Detta görs genom en tävling. Man ska ge henne ett boktips inför sommaren och vinsten är en av böckerna på hennes 100-lista. Klicka bara på bokbloggsnamnet så kommer du till tävlingen.

Då så …

Mitt boktips är ”Monster” av Micael Dahlén. Det är inte en fiktiv roman. Den handlar om fem mördare runt om i världen. Jag tyckte personligen att den var superintressant. Se mitt inlägg om boken här. Den skulle kunna ge dig en paus från alla påhittade berättelser, tänkte jag. 🙂

Om jag skulle ha sådan otrolig tur att jag skulle bli vinnaren i din roliga tävling så skulle jag jättegärna vilja ha ”The Passage” av Justin Cronin.

Kommentera

