I min brevlåda v. 20

Jag har valt att sluta numrera inläggen ”i min brevlåda”. Det är så jobbigt att hålla reda på vilket nummer jag är på så nu blir det veckonummer som tas med istället.

Den här veckan har det dykt upp sammanlagt tre böcker i min brevlåda så här långt.

Det kom två böcker igår och en idag. Två av dem var från traderaauktioner som jag egentligen inte borde ha köpt eftersom jag egentligen har köpstopp men jag ville ha fortsättningen på den serie jag ofrivilligt påbörjade när jag läste min första Marian Keyes-bok (”Vattenmelonen”).

Änglar
Är det någon där?
Är det någon där?

 

Dessa är nummer tre och fyra i serien ”Walsh Family”. Jag har redan läst första som sagt, ”Vattenmelonen”, och nummer två står redan i min kära bokhylla och väntar på att läsas.

Den tredje boken som damp ner i min brevlåda kom från Boktipset.se. Någon dag i förra veckan hade bokförlaget Gilla Böcker skrivit på Facebook att om man man ville vara med i en bokcirkelchatt den 28 maj skulle man mejla Boktipset så fick man boken och mer information om det hela. Tanken är att fbokens författare är med i bokcirkelchatten.

Boken det handlar om är ”Brev från en bruten horistont” av Calle Brunell.

Brev från en bruten horisont
Brev från en bruten horisont

Det ska bli kul att få läsa boken och spännande att vara med på en bokcirkelchatt. Det har jag aldrig gjort förr. Det kommer att komma en recension på boken efter chatten och även ett inlägg om hur chatten var. Boken tänkte jag läsa nästa vecka eftersom den var ganska kort, bara 192 sidor.

Kommentera

