Nellys avsluta-serier-utmaning!

Nellons bokblogg har dragit igång en utmaning som gäller till årets slut. Tanken är att man ska utmana sig själv att avsluta minst två bokserier som man har påbörjat. Eftersom jag har en del påbörjade tycker jag att det är ett ypperligt tillfälle att hänga på.

Jag ska innan årets slut avsluta följande serier:

  • Harry Potter – Jag har läst fem av sju böcker men ska läsa om femman innan jag fortsätter med sex och sju. Egentligen borde jag ha avslutat den här serien för flera år sen men det har bara inte blivit så. Jag har ju sett alla filmerna redan. Böckerna jag har kvar att läsa:
  • Syskonen Baudelaires olycksaliga liv – Jag har läst fem av tretton böcker men jag har ägt alla böckerna i något år redan. Det har liksom bara inte blivit av att jag har satt mig och läst dem. Jag gillade de tre första böckerna sen blev fyran lite tråkig men femman var bättre. Jag hoppas på förbättring även i de kommande böckerna. Böckerna jaghar kvar att läsa:

Sen får vi väl se om jag avslutar någon mer serie. Jag har ju även Lyrans klassikersommar att läsa mig igenom. Så två serier är vad ribban står på just nu. 🙂

Kommentera

