Inför Språkforum 2012

I fredags förra veckan fick jag ett mejl som sade att jag var en av de som hade vunnit en fribiljett till Språkforum 2012. Det lottades ut biljetter bland de som var med i språkpanelens undersökningar. Så nu står mitt namn på listan för att komma in på onsdag nästa veckan på hotell Rival i Stockholm. 🙂

Det jag fick börja fundera över var hur jag skulle ta mig upp till Stockholm och sedan hem igen. Jag kollade först Bus4You eftersom det är det klart bekvämaste sättet att färdas på. Deras stolar är underbara att sitta och man har gratis internet och ett eluttag vid sin plats. Problemet var att då hade jag varit tvungen att sova över i Stockholm och det kände jag inte för. Så i brist på fantasi började jag kolla hur det såg ut med tågen. Men jag är superförbannad på SJ sen i höstas när vi åkte med dem för att komma hela vägen hem och vara hemma tidigare än om vi skulle ta Bus4You när vi kom hem från Thailandsresan. Grejen var den att de fick stora problem med blöta löv på spåret efter Skövde och de tappade dragkraften så det hade gått snabbare att gå till Herrljunga där vi skulle byta till tåg hemåt. Löven gjorde att vi blev jättesena och fick åka med till Göteborg och så vidare. Kontentan av det hela var att mamma och pappa fick hämta oss i Göteborg för att slippa ta bussen i rusningstrafiken med två stora och en liten resväska. Dessutom kom vi hem flera timmar senare än beräknat.

Men efter ännu lite funderande kom jag på att man faktiskt kan flyga mellan Landvetter och Stockholm. SÅ nu har jag köpt flygbiljetter så jag åker och kommer hem samma dag och slipper tillbringa natten i Stockholm. Det blir dock en otroligt lång dag. Men jag kan ju alltid sova på flyget. 🙂

Så jag ska få höra och se Jessica Gedin och Bodil Malmsten med flera. Det ska bli jättekul. Längtar redan till onsdag. Men innan dess måste jag få jobbat lite. 🙂

Det kommer att dyka upp ett inlägg om hur Språkforumet var i slutet av nästa vecka. 🙂

Kommentera

