Vill läsa ”Var är Alaska?”

Den 8 maj läste jag ett inlägg på bokbloggen Unga vuxna om boken ”Var är Alaska?” av John Green. Inlägget handade om en artikel på The Tennessean om att  boken stryks från läslistan för ungdomar i några skolor på grund av en scen med oralsex.Om ni kan engelska så läs artikeln. Den var verkligen intressant. Det gäller även kommentarerna.

Detta har ökat min lust något fruktansvärt att läsa boken. Jag vill veta vad som får några föräldrar att protestera mot boken. Som tur är köpte jag boken på årets bokrea så den finns i min bokhylla.

Var är Alaska?

Problemet är bara att jag just nu är ungefär mitt i ”Vita tänder” av Zadie Smith och jag kommer antingen imorgon eller på måndag att få ”Sista testamentet” av James Frey som recensionsex av Gilla Böcker och recensionsdagen för den är på tisdag (22/5) så jag vill läsa den direkt när jag får den.

Jag har lite svårt att hålla på med tre böcker samtidigt. Den erfarenheten har jag redan gjort mig. Två går an, men tre blir för många. Men vi får väl se. Kommer inte boken förrän på måndag så kanske jag kastar mig över Greens bok i helgen. Den är ju ganska kort.

Kommentera

