Bokbloggsjerka 18-21 maj (2012)

Då var det dags för bokbloggjerka igen. Jag har hängt på lite då och då och den här gången var det en kul fråga. Det är som vanligt Annikas litteratur- och kulturblogg som anordnar den. Veckans fråga är:

Många beställer sina böcker från Bokus eller Adlibris. Har du andra tips på internetbokhandlar eller liknande där man kan få tag på böcker till åtkomliga priser?

När jag ska handla böcker tittar jag alltid på sidor som jämför priser på boken jag är intresserad av så att jag får bästa pris. Då är det oftast Adlibris eller Bokus som jag handlar på. Men CDON är också en ganska bra sida. Tyvärr tillkommer det frakt där nu för tiden när man inte är student längre. Jag har även handlat lite böcker på Tradera. Man kan hitta både nya och gamla böcker där. Letar man efter gamla böcker är även Bokbörsen ett bra ställe att leta på. Jag hittade en bok där i början av året.

Efter att ha börjat läsa bokbloggar har jag även upptäckt att The Book Despository är ett prisvärt ställe att hitta engelska böcker på. Jag har även hittat en gammal engelsk bok på Biblio.co.uk. Den liknar Bokbörsen lite, tror jag.

Men jag handlar trots allt helst på Adlibris för de är oftast mest prisvärda.

2 thoughts on “Bokbloggsjerka 18-21 maj (2012)”

Kommentera

