Vad ska man läsa till och från Språkforum 2012?

Sedan jag beställde flygbiljetterna till Stockholm och Språkforum 2012 har jag funderat över vad jag ska ta med mig att läsa. Flyget tar 55 minuter enkel väg så det ges ju lite tid där sen får jag nog vänta en del på Arlanda innan jag ska flyga hem så det ges lästid även där. Först tänkte jag att jag kunde ta med ”Vita tänder” och läsa klart den.

Men nu har jag bara lite mer än 100 sidor kvar så det känns inte som ett alternativ.

Sen funderade jag på att ta med mig ”Svindlande höjder” eller ”Jane Eyre” så att jag kunde börja med Lyrans klassikersommar.

Men i förra veckan mejlade jag Gilla Böcker och frågade om jag kunde få ett recensionsex av ”Sista testamentet” av James Frey. De var så snälla att de skickade ett och det kom idag. Med tanke på att recensionsdagen för den boken är idag så får den nu högsta prioritet. Därför får den resa med mig fram och tillbaka till Stockholm. 🙂

Sen har jag ”Brev från en bruten horisont” av Calle Brunell att läsa inför bokcirkelschatten på måndag så den har prio två.

Dessutom var Booked så roliga att de skickade ut mejl om en bok i fredags och en igår och jag fick båda. De kom ju med posten idag (se föregående inlägg). I och med att det finns ett slutdatum för att kommentera dessa två böcker så hamnar de som prio tre (”Turkanarapporten”) och prio fyra (”Given”).

Så helst plötsligt har jag (ofrivilligt) planerat min läsning för de kommande veckorna. Så här fin är högen:

  1. ”Sista testamentet” av James Frey
  2. ”Brev från en bruten horisont” av Calle Brunell
  3. ”Turkanarapporten” av Christian Unge
  4. ”Given” av Sam Lipsyte (det komiska med den är att jag läser titeln som om den var engelsk men på engelska heter boken ”The Ask”)

Men det ska bli kul att läsa de här böckerna.

Sen får jag väl ta itu med klassikersommaren annars tror jag inte att jag hinner få läst tre klassiker innan 31 augusti. För jag vill försöka hinna med tre stycken. 🙂

Kommentera

