Bokbloggsjerka 25-28 maj 2012

Då var det dags för vekcans bokbloggsjerka anordnad som vanligt av Annikas litteratur- och kulturblogg. Reglerna för jerkan hittar ni här.

Veckans fråga är:

Nämn en bok som står på din önskelista just nu.

Det blev svårt. Jag har många böcker på min önskelista (se fliken Framtida läsning?). Men efter lite fundering undrar jag om den bok jag framförallt vill läsa av de som står på min önskelista är ”2666” av Roberto Bolaño och då vill jag läsa den på originalspråket spanska. Den verkar riktigt bra och den åkte upp på min lista efter Bokmässan 2009 som fokuserade på Spanien och litteratur på spanska. Jag var med på ett seminarium där man pratade om Bolaño och det fick mig att bli intresserad av hans böcker. Bland annat hon som översätter hans böcker var med på seminariet. Trots allt detta har jag ännu inte läst någon av hans böcker. Men jag vill verkligen göra det. 🙂

 

8 thoughts on “Bokbloggsjerka 25-28 maj 2012”

  1. Om jag inte har alldeles fel så är 2666 ganska tjock. Att läsa den på spanska måste ju vara ett mastodontjobb. Men nu kan ju jag inte spanska alls 🙂

    1.  Ja, den är tjock. men jag har läst en del romaner på spanska när jag pluggade på universitet så det skulle nog inte vara så svårt. Jag behöver bara fräscha upp ordförrådet i början så en ordbok får ligga bredvid tills jag i så fall kommer in i språket. =)

  2. Verkar verkligen vara en intressant bok, men jag skippar nog att läsa den på spanska även om det får min gamla spansklärare att gråta.

  3. Den är sjukt tjock! Jag har jobbat på den länge men det kommer så många andra böcker i vägen hela tiden. Planerar att ta tag i den i sommar när jag är lite mera ledig och kan sträckläsa!

Kommentera

