Dags för läsrapport, eller?

Det går sakta men säkert framåt i min läsning så jag tänkte att det kanske var dags för en liten läsrapport så har på lördagskvällen.

För tillfället har jag två böcker som är påbörjade.

"Vita tänder"
”Vita tänder”
  • ”Vita tänder” av Zadie Smith. Jag är på sidan 339 av 476 och ska börja på sista kapitlet i tredje delen av boken (boken består av fyra delar). Tyvärr är boken ganska tråkig så det går långsamt att läsa den. Men jag har bestämt mig för att försöka ha den klar innan vi byter månad till juni. Vi får väl se hur det går.
"Sista testamentet"
Sista testamentet
  •  ”Sista testamentet” av James Frey. Det är recensionsexet från Gilla Böcker. Jag är på sidan 148 av 399 så det är en bit kvar. Första kapitlet i boken kändes lite konstigt till en början men sen har boken blivit otroligt bra. Det är svårt att lägga ifrån sig den och sätta sig och jobba. Men det är ett nödvändigt ont. Jag hoppas på att läsa klart den här under morgondagen. Men allt beror på vad som händer och sker.

Jag måste även få läst ”Brev från en bruten horisont” av Calle Brunell före klockan 19:00 på måndag då det är dags för bokcirkelschatt om den på Boktipset.se som jag är anmäld till. I värsta fall får jag läsa den innan jag fortsätter med de andra två trots att jag ogillar att ha tre böcker på gång samtidigt.

Nu ska jag jobba lite till och sen kanske läsa lite. 🙂

Ha en skön lördagskväll, gott folk!

 

Kommentera

