Lite nyheter för v. 22

Det är alltid kul med nya saker så den här veckan har jag provat på en del nytt.

Veckans nyheter hittills är att jag i måndags var med på en bokcirkelchatt om ”Brev från en bruten hostisont”. Tyvärr hann jag inte läsa ut boken tills dess utan jag läste ut den senare på kvällen och fick faktiskt skrivit en recension den här veckan. 🙂

I måndags och tisdags fick jag veta att jag kommer att få lite recensionsex till hösten från Semic, Mörkersdottir förlag och 2244.

Dessutom hade jag besöksrekord på bloggen i måndags med 70 unika besökare. 🙂

Förutom detta så har jag även provat på lite nyheter i form av träning också. I tisdags var det dags för Sh’bam (har provat det en gång innan men nu står det med på schemat). Det är en form av dans i olika former med fokus på kondition. Idag kom jag även iväg på ett nytt pass som heter BodyBalance som är en blandning av yoga, pilates, thai chi. Det är mycket fokus på balans och andning. Det är lågintensiv träning och man känner att det krävs en del styrka. Jag funderar på att prova på Kettlebell imorgon bitti men det beror på när jag kommer i säng ikväll.

 

Lite nyheter i form av information:

Tyvärr har jag inte hunnit komma igång med läsningen i Lyrans klassikersommar. Men efter de två Booked-böckerna, ”Turkanarapporten” och Given”, är det dags för klassiker. Jag tror att ”Svindlande höjder” blir första boken ut. Är verkligen sugen på att läsa den.

Inte heller har jag kommit igång med Nellys avsluta-serier-utmaning men det kommer. Det får bli nästa bok på tur om ”Syskonen Bauderlaires olycksaliga liv” efter ”Svindlande höjder”, tror jag.

 

Nu ska jag skutta in i duschen och sedan sätta mig och jobba som en tok. Jag har massor av jobb de kommande två veckorna åtminstone. 🙂

Kommentera

