Helgläsning – varför är det så svårt?

Jag förstår inte. När det är helg tycker man ju att man borde ha hur mycket tid som helst att läsa. Men det har varit flera helger nu som jag knappt fått läst en enda sida. Det är märkligt att det ska vara så.

Problemet är inte att boken inte är bra för den är jättebra. Jag börjar snarare tro att problemet ligger i att jag inte läser för att min käre man är hemma och då är det ”stimmigare” hemma på särskilt på morgonen, då jag oftast läser till frukost, för han brukar kolla på rapport på svtplay. Samtidigt så vill jag ju gärna tillbringa tiden med honom och vad vi nu hade planerat eller vad som nu dyker upp istället för att dyka ner i en bok och vara osocial när vi äntligen ha lite tid över. Han jobbar ju och det gör även jag på vardagarna. Dessutom har jag haft så mycket jobb de senaste veckorna att jag har varit tvungen att jobba en del även på helgerna. Det kan ju också vara en orsak till att det knappt har blivit något läst.

Men nästa vecka hoppas jag på bättring för då har jag inte deadline varje dag. Den här veckan har jag deadline varje dag utom idag, måndag. Jag klagar inte, nej, det är underbart att äntligen ha en massa jobb. Men det är så dumt när man felbedömer tiden ett jobb faktiskt tar att göra. Det blir så mycket mer att göra och så mycket stressigare då.

Ja, ja, nu har jag fått skriva av mig lite av mina tankar åtminstone. Jag har även fått läst lite idag så det känns skönt. Boken är fortfarande:

"Sista testamentet"
Sista testamentet

Den är otroligt bra och jag har äntligen passerat hälften. Jag hoppas på att få läst klart den under veckan för jag har minst två andra böcker som väntar på att bli lästa innan ett visst datum. Men vi får väl se vad som händer. Det är så svårt att planera för livet. Saker och ting händer ju bara utan att man har så mycket att säga till om. 🙂

 

Kommentera

