Bokbloggsjerka 8-11 juni (2012)

Veckans fråga i Annikas bokbloggsjerka är:

Om du hade möjlighet att byta plats med en av dina favoritkaraktärer, vem skulle det i så fall vara?

Det var en otroligt svår fråga skulle jag vilja påstå. Jag har funderat på den sen i fredags och jag tycker inte att jag har kommit fram till något vidare bra svar. Men här är det:

Jag tror att jag skulle vilja byta plats med Hermione Granger i Harry Potter för det skulle inte vara ett alltför långt kliv bort från hur jag själv var när jag gick i skolan. Hon är ju en plugghäst och det var ju jag också. Sen skulle jag ju få den otroligt sköna extra bonusen att få gå på Hogwarts och det verkar ju superkul. 😉

Jag hade, tyvärr, svårt att komma på någon annan karaktär i någon annan bok som verkade intressant att byta plats med. Antingen betyder det att jag är otroligt glömsk (jag minns inte vad jag har läst om) eller så har jag bara läst ”tråkiga” böcker (böcker med karaktärer som inte verkar leva intressanta liv).

 

Kommentera

