Sommarenkät eller något sådant…

Jag såg att Monika hade kört en sommarenkät som hon hittade hos Malin.

På grund av lite tidsbrist och att jag inte har någon bok att skriva om ännu eftersom jag är mitt inne i ”Turkanarapporten” så får detta bli dagens inlägg. 🙂

 

1. Bästa boken förra sommaren?
Jag minns inte vad jag läste förra sommaren. Det är märkligt att man glömmer så lätt.

2. Bästa boken sommaren innan det?
Eftersom jag inte minns vad jag läste förra sommaren kommer jag verkligen inte ihåg vad jag läste förrförra sommaren.

3. Några lite nyare böcker som passar i hängmattan?
Jag skulle rekommendera ”Sista testamentet” av James Frey. Den  var helt fantastisk att läsa. En annan bok som är väldigt bra är ”Brev från en bruten horisont” av Calle Brunell. Den handlar liet om havet, till exempel. Sista skulle jag även rekommendera ”Florens fyra årstider” av Paola Zannoner. Med den kan man drömma sig bort till Florens för en stund. 🙂

"Sista testamentet"
Sista testamentet
Brev från en bruten horisont
Brev från en bruten horisont
Florens fyra årstider
Florens fyra årstider

4. Vad läser du mest på sommaren?
Det var en svår fråga. Jag vet inte. Det är nog ganska varierande precis som annars.

5. Var läser du helst?
I en skön solstol vid havet är ju inte fel. Men det blir väl mest ute på balkongen eller inne i soffan.

6. Vad ser du framemot att läsa i sommar?
Det måste jag säga är ”Bastarden från Istanbul” av Elif Shafak som jag fick av MånPocket och ”Grannen” som jag fick av Massolit Förlag.

Bastarden från Istanbul
Bastarden från Istanbul
Grannen
Grannen (Jacob Colt, #4)
Kommentera

