Den nya Isabel av Katherine Mansfield

Den nya Isabel
Den nya Isabel

Titel: Den nya Isabel
Författare: Katherine Mansfield
Förlag: Collings Förlag
Format: E-bok
Sidantal: 22
Bibliotekslån: Ja.
Läst på språk: Svenska
Översättning: Ja, från engelska (tror jag)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (fysisk bok och e-bok), Bokus (fysisk bok och e-bok), CDON (endast e-bok), Bokia (fysisk bok och e-bok)

Det är en novell om Isabel och hennes make William och deras två barn. Läsaren får följa händelserna ur Williams perspektiv större delen av texten.

Min åsikt: Jag vet inte om jag är påverkad av att någon har sagt det tidigare eller om jag kom på det själv. Men jag tycker att stilen i novellen påminner om ”Mrs. Dalloway” av Virginia Woolf och den är jag inget större fan av. Den var okej att läsa, Woolfs bok alltså. Det samma gäller för Mansfields novell. Novellen var okej att läsa men jag tyckte att den var händelselös. Den var schysst att ha som lunchsällskap men inte så mycket mer.

2 thoughts on “Den nya Isabel av Katherine Mansfield”

Kommentera

