Fundraising var kanske inte så kul

"Given"
”Given”

Titel: Given
Författare: Sam Lipsyte
Förlag: Brouwers & Rådström
Format: Pocket
Sidantal: 251
Läst på språk: Svenska
Översättning: Ja, från engelska

Mitt betyg:

Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus och CDON.

 

Boken handlar om 40-årige Milo Burke. Han jobbar som fundraiser på ett universitet i New York. Han har en fru, Maura, och en son, Bernie. Man får följa honom från att vara en anställd till arbetslöshet och skilsmässa, bland annat.

 

Min åsikt: Jag tyckte boken var händelselös och tråkig, tyvärr. Jag kunde inte se den svarta komedin heller (som bland annat nämns på baksidan att boken innehåller) för Milo var mest bara tragisk i mina ögon.

Jag kan säga så här: Den var inte lika tråkig som ”Den store Gatsby” åtminstone och jag funderade inte på att inte avsluta den.

Vad mer jag kan säga om boken vet jag inte för den påminde lite om ”Allra hemskaste syster”; in genom ena örat, ut genom andra.

Gillar man händelselösa böcker kan jag varmt rekommendera den här. 😉

 

Kommentera

