Detta har hänt…

Det har varit lite dött på bloggen i två dagar. Ursäkta för detta.

Det som har hänt är att jag och maken körde mina föräldrar till flyget i fredags morse. Väckarklockan såg ut så här:

Efter att ha lämnat av dem på Landvetter åkte vi direkt till Borås för att vi tänkte att vi nog skulle somna om vi åkte hem emellan. Där hittade vi till slut ett öppet fik där vi åt lite och rullade tummarna till ca 09:30 då vi åkte iväg till Knalleland.

Det var ganska dött även där. Affärerna öppnade inte förrän 10:00. Vädret som ni ser var ”underbart”. 😉

I Borås var vi längre än förväntat och vi handlade nog mer än tänkt från början. Vi var hemma igen ca 18:00.

Dagens impulsköp för min del var ett par Duffy för 100 kr.

Tyvärr var jag så trött och det blev så sent att jag inte orkade få till något blogginlägg då.

 

I lördags stod klockan på 07:00. Jag skulle hinna dammsuga och röja lite innan min kära vän Mari kom hit. Jag hann även med en liten löptur på 4,6 km på 32.29 (lite stolt över tiden, den var bra för att vara mig). 🙂

Vid elva-tiden kom Mari sen hade vi trevligt med prat (faktiskt en del om böcker), mat, film och spel med mera.

Lunch åt vi på sushistället i byn. Det ligger nästan bredvid bokhandeln. Det var kanske inte en så bra idé för vi tittade in där när vi hade ätit.

Av någon outgrundlig anledning följde fyra böcker med hem.

Det blev ”Vredens druvor” av John Steinbeck (en bok på min klassikerlista), ”På väg” av Jack Kerouac (också en bok på klassikerlistan och på 30 böcker innan 30 år), ”Vägen” av Cormac McCarthy (även den är med på 30 böcker innan 30 år) och ”Igelkottens elegans” av Muriel Barbery (har läst lite om den på andra bokbloggar och den verkar bra). Bokhandeln hade nämligen erbjudandet ”ta 2 pocket för 99 kr”.

Jag får ju åtminstone se det som så att jag har sponsrat min lokala bokhandel…

Jag var så sugen på kladdkaka att jag hade bestämt att vi skulle baka en. Det gjorde vi redan efter lunchen.

Kladdkaka

När den var klar fikade vi.

Jag hade köpt sojagrädde till som jag vispade. Den var jättegod, likaså kakan.

Det dumma var att vi även fikade kladdkaka efter maten på kvällen och i och med det åt vi upp hela kladdkakan under dagen. 🙂 Egentligen var det kanske inte så bra att äta en halv kladdkaka på en dag. Men jag får väl försöka träna bort den i veckan som kommer bara jag inte blir sjuk (har lite ont i halsen, det dök upp igår på eftermiddagen). 😦

Eftersom det finns sojagrädde kvar tänkte jag att jag senare ikväll ska göra varm O’boy med grädde och marshmallows för att kurera halsen. Det är ju dumt att slänga grädden. 😉

Nu ska jag göra en kanna te för att se om jag kan lyckas kurera halsen, redan nu kanske, och så tänkte jag sätta mig i soffan och försöka läsa klart ”Bastarden från Istanbul” av Elif Shafak som är så bra. 🙂

Kommentera

