En mobil i papperskorgen kan göra mycket

Nya kontakter

Titel: Nya kontakter
Författare: Sophie Kinsella
Förlag: Damm Förlag
Recensionsex: Ja, från Damm Förlag
Format: Inbunden
Sidantal: 368
Läst på språk: Svenska
Översättning: Ja, från engelska

Mitt betyg:

Finns att köpa på: Adlibris, Bokus, Bokia och CDON

 

Boken handlar om 26-åriga Poppy Wyatt som inom en vecka ska gifta sig och tappar bort sin förlovningsring (en smaragdring som är en släktklenod). Nästan samtidigt som ringen försvinner blir hon bestulen på sin mobil. Men hon hittar en i en papperskorg. Den tillhör företaget White Globe Consulting och affärsmannen Sam Roxtons sekreterare. Hon behåller den efter lite övertalning och det är början på en snurrig historia (med lite detektivarbete). 🙂

 

Min åsikt: I större delen av boken tycker jag att Poppy är ganska omogen och löjlig. Hon mognar lite mot slutet så jag slutar irritera mig på henne då. Jag är inte jätteimponerad av boken. Den var helt okej men emellanåt tyckte jag tyvärr att den var lite tråkig, därav tre i betyg.

För att återknyta till mina kommentarer innan jag började läsa så måste jag säga att jag gillar shopoholic-serien bättre (men jag har ju bara läst första boken, än så länge). Att läsa Kinsella på svenska var helt okej. Generellt brukar jag tycka att det är roligare att läsa på originalspråket förutsatt att jag kan det. Men det var kul att se hur Kinsella blev på svenska. 🙂

Boken kan vara ett skönt avbrott om man har läst många tunga och händelserika böcker. Alltså, vill man ha något lättsmällt är det här boken man ska läsa.

 

Tack, Damm Förlag, för en kul läsning (trots allt)!

Kommentera

