Rosa bok om svart historia

Hello Kitty måste dö
Hello Kitty måste dö

Titel: Hello Kitty måste dö
Författare: Angela S. Choi
Förlag: Ponto Pocket
Recensionsex: Ja, från förlaget.
Format: Pocket
Sidantal: 239
Läst på språk: Svenska
Översättning: Från engelska

Mitt betyg: 

Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus och CDON

 

Boken handlar om kinesisk-amerikanska Fiona Yu. Hon är 28 år, företagsjurist, utbildad på Yale, bor hemma och har föräldrar som vill gifta bort henne. Det hela börjar när hon märker att hon saknar mödomshinna. Hon hittar en kirurg som rekonstruerar dem. Det visar sig att kirurgen är hennes gamla klasskompis och hennes gamla kärlek Sean. Hans livsfilosofi är att alla ska vi dö.

Härifrån blandas kulturkrock (Kina-USA) med död, mord, kyla med mer.

 

Min åsikt: Fiona, huvudpersonen i boken, är känslokall och nästan tråkig. Hon verkar nästan konflikträdd emellanåt. Istället för att bråka med sin pappa går hon med på hans tokigheter.

Sean verkar helt morbid och konstig till en börjar. Sen börjar man förstå varför han är som han är.

Jag tyckte att boken var lite skum och inte alls så bra som jag förväntade mig. Jag missade nästan helt humorn i den. Den var inte alls så rolig som jag trodde att den skulle vara. Den var okej att läsa och berättelsen var annorlunda så det gjorde att jag ändå ville läsa klart den. Men det var inte så mycket mer än det.

Gillar man lite udda, morbida  berättelser ska man definitivt läsa den här boken.

 

Tack, Ponto Pocket! Det var trots allt en annorlunda bok!

 

Kommentera

