Bokbloggsjerka 10-13 augusti (2012)

Då var det dags för bokbloggsjerka igen. Jag har ju missat eller snarare inte haft något svar på frågan som ställts på några veckor.

Den här veckan ställer Annika följande fråga:

Vilka böcker tänker du inte läsa och varför? Ge exempel på tre stycken

Det känns som en riktigt svår fråga. Jag har fått fundera över den en hel del och smygtitta på vad andra har svarat.

Men här är mina svar:

1. Jag tänker med största sannolikhet inte läsa Karl Ove Kanusgårds böcker. De har inte väckt mitt intresse överhuvudtaget så jag har inte ens haft en tanke på att läsa dem.

2. Katrin Zytomierskas bok (”Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt”) har jag inte heller den minsta lust att ens ta upp i min hand. Så det får väl bli ännu ett exempel på en bok jag absolut inte vill läsa. Jag tycker för det första att Katrin verkar superkonstig så bara det gör mig avog till allt hon har skrivit/skriver/kommer att skriva.

3. Som tredje exempel får jag väl skriva att jag absolut inte vill läsa något av Unni Drougge. Jag vet inte exakt varför men jag får nästan panik när jag ser hennes böcker och skulle aldrig ens tänka tanken att köpa dem.

Det finns säkerligen massor med andra böcker som jag aldrig ens skulle tänka tanken att läsa. Men det är inget man brukar fundera över så mycket som vilken bok man faktiskt vill läsa. Det är ju dumt att lägga ner för mycket tid på oväsentligheter/tråkigheter. Det är bättre att lägga tid på roliga saker. 🙂

6 thoughts on “Bokbloggsjerka 10-13 augusti (2012)”

Kommentera

