Tji fick jag!

Jag trodde i min enfald att jag skulle fått läst klart ”Illdåd” av Thomas Erikson idag. Men tji fick jag för min stationära dator tyckte att idag var en jättebra dag att visa blådödenskärmen och sen inte vilja starta riktigt mer. Efter mycket om och men och ett besök av min käre far konstaterade vi (jag och han) att det är min ssd-disk som gått åt skogen och det är på den alla program ligger. Alltså kan inte Windows starta. Men den andra hårddisken med alla filer verkar okej. Det är ju alltid något.

Så istället för att läsa någon större mängd har jag suttit och installerat en massa program på min laptop. Det skulle göras förr eller senare. Men nu blev det lite panik för jag måste ju kunna jobba imorgon.

Imorgon får jag ringa stället där datorn är köpt och se hur vi ska lösa problemet. Det är bara så förbannat irriterande att allt skumt ska hända med datorn de dagar då min käre man inte är hemma.

Kommentera

