Bokbloggsjerka 17-20 augusti (2012)

Bättre sent än aldrig, kan man säga. Jag är nästan ute i sista minuten med det här för ovanlighetens skull. Annars brukar jag svara på jerkan på söndagar som senast. Men veckan som var har varit hängig och seg.

Okej, i den här jerkan ställde Annika följande fråga:

Nilmas bokhylla ställde följande fråga på sin blogg för en tid sedan: Stryker ni under eller antecknar i era böcker medan ni läser? Varför/varför inte?  och hon fick ganska många svar.

Denna vecka tänkte jag spinna vidare på detta ämne genom att helt enkelt fråga hur ni gör för att komma ihåg saker som ni kommer på att ni vill skriva ett inlägg om i samband med t.ex. recensioner eller liknande.

Jag skulle inte få för mig att skriva eller anteckna i en bok om det inte är en bok jag använder i kursen jag just vid tillfället läser. Annars så använder jag sådana här fina markörer som man kan anteckna lite på för att komma ihåg saker jag vill ta med eller som jag vill kommentera på en specifik sida.

I övrigt så litar jag på mitt minne (som tyvärr inte alltid är det bästa), helt enkelt att jag kommer ihåg det jag vill ta upp. Jag är nog för lat för att sitta och anteckna samtidigt som jag läser. 🙂

 

Kommentera

