Anekdoter, småskratt och lite mys

Rosor, min kära, bara rosor

Titel: Rosor, min kära, bara rosor
Författare: Mark Levengood
Illustratör: Ilon Wikland
Förlag: Piratförlaget
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 123
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)

Mitt betyg:

Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken är en sammanställning av personliga anekdoter och händelser i Marks liv. De beskrivs väldigt målande och språket är lättläst.

 

Min åsikt: Som jag skriv i inlägget inför läsningen så hade jag inga direkt förväntningar på boken förutom att den kanske skulle vara rolig. Jag hade ju helt klart rätt i det. Genom hela boken satt jag och smålog och fnissade lite lätt för mig själv. Jag gillade verkligen den här boken. Man fick en liten titt på hur livet som Mark är. Han blandar och ger hejvillt från barndom, ungdomstid, dåtid och nutid. Men han har ändå en röd tråd eftersom han har delat in boken efter årstider.

Det är verkligen en charmig bok. Den passar de flesta, skulle jag gissa. Jag kan varmt rekommendera boken till alla. Läs den och få er ett skratt här och var eller bara ett leende, något av det kommer ni att få till efter den här läsningen. Om inte annat så får Ilon Wiklands illustrationer en att le.

Efter att ha läst den här vill jag läsa de andra liknande böckerna som Mark har skrivit med förhoppningen att de är minst lika bra.

 

Tack, Piratförlaget, för en underbart skön läsning! 🙂

 

2 thoughts on “Anekdoter, småskratt och lite mys”

  1. Hej Jenny. Hittade ingen mailadress, så jag kontaktar dig så här. Vill inte publicera detta som en kommentar, men tänkte att detta kanske kunde vara viktigt för dig? I rubriken ovan stavar du anekdoter fel.

    Mvh victoria

    1. Tack för påpekandet. Jag måste ha missat att i korrekturläsa titeln. Men jag har nu rättat ordet.

      Min mejladress står i vänsterspalten (om du sitter vid en dator) alternativt mot slutet av sidan (om du tittar på bloggen via en mobil eller platta eller liknande).

Kommentera

