Bokinköp till företaget, faktiskt!

I onsdags gjorde jag slag i sak och köpte senaste ”Svenska skrivregler”. Det var verkligen på tiden för den version jag har är copyrightad 2000. Den senaste är åtminstone från 2008. När jag tittade runt efter den upptäckte jag att den fanns som e-bok och att den var billigare än den fysisk utgåvan så jag slog till.

Så nu finns den här i mitt företags ägo:

Svenska skrivregler

 

Dessutom har jag tidigare sneglat på Mikael Parkvalls bok ”Lagom finns bara i Sverige: och andra myter om språk”. Den kostar just nu bara 32 kr som e-bok på Adlibris. Eftersom den handlar om språk så åkte den med i kundkorgen ihop med skrivreglerna. Så länge det har med språk att göra betraktar jag det som en bok jag läser för jobbet.

Lagom finns bara i Sverige: och andra myter om språk

Så nu äger företaget även den här fina e-boken. 🙂

 

2 thoughts on “Bokinköp till företaget, faktiskt!”

    1. Det är kanske ett krav bokförlagen borde ställa på sina översättare. Om de redan gör det kanske de ska ställa kravet att översättaren använder skrivreglerna lite flitigare. 🙂

Kommentera

