Tematrio – Titeldjur

Då ska vi se. I den här veckans tematrio efterfrågar Lyran tre boktitlar som innehåller ett djur. (Bilden har jag lånat av henne.)

Här är min trio:

1. ”Animal Farm” av George Orwell. Den känns ju självklar, animal=djur.

2. ”Hello Kitty måste dö” av Angela S. Choi. Den är väl kanske inte lika självklar men jag tyckte att det var lite kul eftersom kitty betyder kattunge.

3. ”Reptilrummet” av Lemony Snicket. Det kändes som ett bra förslag med tanke på att jag började ganska generellt då kan jag ju avsluta generellt också. ”Reptilrummet” är bok nummer två i serien om Syskonen Bauderlaires olycksaliga liv. Det var flera år sen jag läste den så jag minns inte så mycket av den mer än att den var bättre än del fyra och fem i alla fall.

 

Kommentera

