Min tredje Miakel Niemi-roman

Då var det dags att börja på något nytt igen. Det blir Mikael Niemis nyaste roman

Fallvatten

som jag har fått som recensionsex av Piratförlaget. Den påstås vara en svensk katastrofroman. Det låter intressant i mina öron.

Jag har tidigare läst ”Populärmusik från Vittula” och ”Svålhålet” av Mikael Niemi och jag har gillat båda böckerna ganska mycket. De har varit roliga och välskrivna. Jag hoppas åtminstone att den här boken är välskriven. Rolig vet jag inte om en katastrofroman kan vara men jag hoppas att den är bra. Det är alltid lite extra kul att läsa böcker som utspelar sig i Sverige. Man är ju lite nationalistisk ibland. 😉

 

2 thoughts on “Min tredje Miakel Niemi-roman”

  1. Vad skoj! Jag har redan läst halva boken, aningen katastrof men bra skrivet. Fortsätter ikväll fast det kanske inte är bästa tiden att läsa an sådan bok. Dock inga mardrömmar än…

Kommentera

