Tre på tre

Bokbloggen Pocketlover tänkte köra igång en utmaning som heter ”Tre på tre”. Den innebär att man ska läsa tre böcker som har något tema på tre månader. Utmaningen startar imorgon (1-september) och slutar 30 november.

Jag är nästan sent ute med att anmäla mig till utmaningen men det har varit svårt att försöka komma fram till vilka böcker jag ska läsa och om jag tror att jag kommer att kunna fullfölja utmaningen.

Nu har jag bestämt mig! Jag ska anta utmaningen och jag tänkte baka ihop den här utmaningen med Nellys avsluta-serier-utmaning (mitt inlägg om den här utmaningen) Därför blir mina ”tre på tre”-böcker de här:

 

Tre på tre
  1. ”Hary Potter och Fenixorden” – Jag har läst den en gång tidigare. Men jag tänkte inna de två sista filmerna kom att jag skulle läsa klart serien. Det blev inte så. Jav fick läst om del 1-4. Så nu tänkte jag läsa om del 5 för att sedan fortsätta med
  2. ”Harry Potter och Halvblodsprinsen” – Den har jag hittills inte läst en enda gång. Så det ska bli kul att läsa den. Det samma käller för
  3. ”Harry Potter och Dödsrelikerna” – Det blir alltså första gången jag läser den.

 

Enkelt kan man säga att temat för min ”tre på tre”-utmaning är: Avsluta läsningen av Harry Potter-serien.

Jag slår med andra ord två flugor i en smäll. 🙂

 

One thought on “Tre på tre”

Kommentera

