En grön bok

Då var det dags att börja läsa en ny bok. Den här gången är det ett recensionsex från Mix förlag.

I dödsskuggans land

Den ska tydligen handla om zombier och en tjej som heter Temple. På baksidan står det:

”Gillar du Katniss i Hungerspelen – du kommer att älska Temple!”

Jag har inte läst ”Hungerspelen” än, jag vet att jag är lite efter. Men det här verkar bli en intressant bok. Jag tycker det är lite kul när fokus ligger på en tjej. 🙂

Jag har inte läst något av Alden Bell tidigare. Det visade sig precis att Alden Bell var ett pseudonym för Joshua Gaylord. Jag har inte läst något av honom tidigare heller.

Det enda jag som jag tänker på när jag hör och läser bokens titel är Psaltaren 23:4 i Biblen:

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du är med mig; din käpp och stav, de trösta mig.

Nu börjar jag läsa …

 

Kommentera

