Augustiläsningen en sammanfattning

Då ska vi se. Vad har jag läst i augusti?

Hello Kitty måste dö
Hello Kitty måste dö
Illdåd
Neapel – skönheten och döden
Rosor, min kära, bara rosor
Rosengädda nästa! (Rosengädda, #1)

Antal böcker: 5 st
Antal sidor:  1 319 st
Antal recensionsex: 4 st
Antal lästa på svenska: 5 st
Bästa boken:Illdåd” av Thomas Erikson
Sämsta boken:
Hello Kitty måste dö” av Angela S. Choi

 

Den här månaden var det många bra böcker som blev lästa. ”Neapel – skönheten och döden” och ”Rosor, min kära, bara rosor” fick båda varsin fyra. ”Illdåd” var ju en femma så det blev självklart månadens bästa bok. Emma Hambergs ”Rosengädda nästa!” var ingen katastrof heller med sin trea. Sämsta var dock ”Hello Kitty måste dö” eftersom den var lite tråkig och jag gav den bara en tvåa. Men det har inte varit någon bok som jag undrade varför jag läste eller som jag helst hade velat ge upp. Det är ju bra. Dessutom har läsningen den här månaden varit otroligt varierad. Jag tror inte någon av böckerna hamnar i samma genre om man skulle dela in dem. 🙂

 

Kommentera

