I dödsskuggans land av Alden Bell

I dödsskuggans land

Titel: I dödsskuggans land
Författare: Alden Bell
Förlag: Mix förlag
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 253
Läst på språk: Svenska
Översättning: Ja, från engelska

Mitt betyg:

Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken handlar om den 15-åriga tjejen Sarah Mary Williams, som också kallar sig Temple. Världen har nästan gått under eller åtminstone så är den förfallen på grund av en epidemin som bröt ut där de döda blev zombier, eller slempåsar eller köttsäckar som de genomgående kallas i boken. Man följer Temple genom hela boken. Hon hittar ett litet samhälle med överlevare men råkar döda en av dem och hans bror vill utkräva hämnd så hon måste fly. Hon träffar på en autistisk man som är förföljd av slempåsar. Hon tar med sig honom och försöker hitta någon som kan ta hand om honom. Det blir en resa genom ett förfallet och övergivet USA.

 

Min åsikt: Tyvärr tyckte jag att boken var lite trög. Den var nästan tråkig. Men med jämna mellanrum ryckte den upp sig så att den blev okej att att läsa. Det blev lite slagsmål och nästan krigsscener i läsningen. Det var väl delar av de få händelser som ägde rum i boken. Det blev lite småfilosofiska emellanåt och det var väl lite kul eftersom jag gillar sådant men det var inte tillräckligt för att rycka upp boken helt. I det stora hela är det en bok om en resa med lite småstopp här och var.

Jag vägde mellan en två och trea för den här, tyvärr. Men landade till slut på en svag trea betygsmässigt.

Läs boken om du gillar dystopier, zombier och en del filosofiska tankar. Då kanske du gillar den.

Jag vet inte vad jag ska skriva mer om den.

Tack för boken, Mix förlag!

 

Kommentera

