Kadefors nummer två

Nu ska jag börja läsa min andra bok av Sara Kadefors. Tidigare har jag lyssnat på ”Sandor slash Ida” och den gillade jag ganska mycket.

Den här gången blir det att läsa och boken det handlar om är

Kast med liten kniv

Utifrån baksidetexten verkar detta bli en intressant men tung läsning om det våra i livet när ens jobbiga förflutna hinner ikapp en i vuxenlivet. Den verkar inte bara handla om ungdomar utan även om dem som vuxna. Det skiljer den här boken lite från ”Sandor slash Ida” (om jag inte minns fel). Den handlade bara om Sandor och Ida som ungdomar. Så detta är nog en lite mer vuxen bok. Jag vet inte men vi får väl se.

Det verkar än en gång bli stor skillnad mot boken jag precis avslutade. Så det är ju bra. Variation på läsningen är alltid positivt annars kan man tröttna om man läser samma genre eller författare hela tiden.

Boken är ett recensionsex från Piratförlaget.

Nu ska jag läsa …

 

Kommentera

