Tematrio – Titelsiffror

I veckans tematrio efterfrågar Lyran tre titlar med siffror i.

 

Här är mina förslag:

 

1. ”Moment 22” av Joseph Heller.
Boken handlar om Yossarian som är flygsoldat under andra världskriget. Han är stationerad i Europa i Grekland (om jag inte minns fel). Han gillar inte kriget och vill bli hemförlovad. Det är hans kamp för att få åka hem man får följa i boken bland annat. Jag läste den här boken i slutet av gymnasiet för 10 år sen då jag minns den inte så bra men jag minns att det var ganska bra att läsa.

 

2. ”4 blondiner” av Candace Bushnell.
Det är en slags fristående fortsättning på boken ”Sex and the City” av samma författare. Det var många, många år sen jag läste den här boken. Så den är inte direkt färsk i minnet. Men om jag inte minns fel så handlar den faktiskt inte om Samantha, Carrie, Charlotte och Miranda utan om fyra andra kvinnor. Den är inte heller riktigt lika bra som ”Sex and the City” men ändå väl värd att läsa om man gillar just ”Sex and the City”.

 

3. ”80 romaner för dig som har bråttom” av Henrik Lange.
Det är en mycket kort bok med som mest ett uppslag per roman. Det är tecknade serier av det viktigaste i litteraturens stora romaner. Jag gillar boken för den är kul och den driver med litteraturen.

 

Kommentera

