Bokbloggsjerka 21-24 september (2012)

I veckans bokbloggsjerka ställer Annika följande fråga:

Berätta om en bok (eller flera) som du har fått, lånat, köpt, etc. den här veckan.

 

Det är lite komiskt för just den här veckan har jag inte fått några böcker alls i min brevlåda, jag har inte köpt några böcker eller lånat några.

 

Men förra veckan dök det in fyra böcker i min brevlåda. De som kom var:

  1. ”I, Robot” av Isaac Asimov, inköpt från CDON. Den handlar om en snar framtid där robotar är en del av vår vardag. Men något går fel och robotarna blir galna.
  2. ”The Passage” av Justin Cronin, inköpt från CDON. Det är första delen i en serie och den handlar om mörka makter och flera människors öden som knyts samman.
  3. ”Amatka” av Karin Tidbeck, recensionsex från Mix Förlag. Människor har hamnat i en parallell värld där det man säger blir verklighet. Kollektivet är viktigare än individen. Samhället heter Amatka och boken handlar om Vanja.
  4. ”Karma Boulevard” av Anna Kerubi, recensionsex från Mix Förlag. Staden heter Nya Ionah. Gränsen mellan verkligheterna är tunn. Hus förfaller innan de är färdigbyggda. Bara en förstår de parallella världarna och alla (gudar, onda, goda) letar efter honom, Tobias.

 

Jag har inte hunnit läsa någon av böckerna ännu. Men jag vill verkligen komma igång med dem snart. Jag ska bara beta av de andra böckerna som ligger i läslistan först. 🙂

 

11 thoughts on “Bokbloggsjerka 21-24 september (2012)”

Kommentera

