Bokbloggsjerka 12-15 oktober (2012)

Den här gången ställer Annika två frågor.

Det har väl knappast gått någon förbi vem det var som vann Nobelpriset i litteratur, och en av veckans frågor är naturligtvis om det var rätt person som kammade hem priset?

Jag vet vem som vann (Mo Yan) men jag har inte den blekaste aning om vem det är. Därför vet jag inte om det var rätt eller fel person som vann. Det känns lite korkat att uttala sig om det om man inte känner till personen eller hans böcker.

 

I dag kom jag hem från biblioteket med hela famnen full av böcker, och det beror inte på att jag är utan läsning, utan det hänger helt enkelt ihop med att jag är beroende av böcker. Vilket leder oss till fråga nummer två: hur många böcker finns just nu i din att-läsa-hög?

Alla böcker som står i mina bokhyllor är olästa så de står väl lite halvt på min läslista (se ”Återta bokhyllan”). Men de ligger inte i en hög på golvet som jag ser som min ”att-läsa-hög”. I den högen ligger följande böcker :

  1. ”Amtaka”
  2. ”Karma Boulevard”
  3. ”Boken om Joe”
  4. ”Flickan vid glastornet”
  5. ”Mannen från Albanien”
  6. ”I fyra par skor”
  7. ”Överenskommelser”

Sen har jag även de tre sista Harry Potter-böckerna kvar att läsa i Pocketlovers tre-på-tre-utmaning och i Nellons avsluta-serie-utmaning.

 

3 thoughts on “Bokbloggsjerka 12-15 oktober (2012)”

Kommentera

