Tematrio – Titelyrke

Bättre sent än aldrig. Det här var förra veckans tematrio. Då frågade Lyran efter tre titlar med ett yrke i.

 

Här är min tre förslag:

  1. Doktor Kessners hemlighet” av Adam Hansson. Klicka på titel så kommer du till min recension av boken.
  2. ”Ö.a. – Översättarens anmärkningar” av Erik Andersson. I den här boken skriver Erik Andersson om sitt jobb med nyöversättningen av Sagan om härskarringen-trilogin. Jag gillade verkligen den här boken när jag läste den.
  3. ”Alkemisten” av Paulo Coelho. Den handlar om en fåraherdes sökande efter en skatt. Han letar bland annat efter en alkemist. Den är helt okej att läsa dock inte lika bra som ”Pilgrimsresan” som jag också har läst av Paulo Coelhos böcker.

 

Kommentera

