I min brevlåda v. 42 2012 (del 2)

Till min förvåning dök det upp ännu ett bokpaket med posten idag. I det låg följande bok:

Only väg is upp

Boken är skriven av Emmy Abrahamson. Boken är en vinst från en tävling på Sofies bokblogg. Jag fick mejla av Sofie i helgen att vinnaren hon hade dragit inte hade svarat så hon hade dragit en ny och det var jag. 🙂

 

One thought on “I min brevlåda v. 42 2012 (del 2)”

  1. Jag hoppas du läser boken, för jag väntar på en recension. Det slumpade sig att jag i går eftermiddag såg just den här boken på biblioteket. Jag läste vad som stod på baksidan och bläddrade i den. Jag är utan tillsvidareanställning och jag såg att det stod i boken att hon inte hade fått något arbete på två veckor efter att ha anmält sitt intresse på ett bemanningsföretag. Två veckor är nog en lång tid i en bok, men i den krassa verkligheten kan det ta 3,5 år innan man får ett arbete. Jag söker arbete även utanför min ”bransch” och vet att det kan ta lång tid. Hur klarar man sig utan arbete, rent ekonomiskt? Jag behövde till slut sälja min lägenhet och bo hemma hos föräldrarna. Det behövs en fast inkomst för att ha en stadig bostad.

Kommentera

