Tematrio – Kroppsdelar

Den här veckan efterfrågar Lyran tre böcker med kroppsdelar i titeln.

 

Jag letade i minnet och bland lästa böcker på Goodreads och hittade faktiskt bara tre. Här är de:

  1. Vita tänder”av Zadie Smith. Tyvärr var det en av de tråkigare böckerna jag har läst i år. Klicka på titeln så kommer du till min recension av boken.
  2. Fruset ögonblick” av Camilla Ceder. Det var en ganska bra deckare. Kroppsdelen i den titeln är ögon i ordet ögonblick. Jag kunde inte hitta någon annan titel med kroppsdel. Klicka på titeln så kommer du till min recension av boken.
  3. ”Eldstungor” av Minette Walters. Det var massor med år sen jag läste den här. Jag minns att jag tyckte att den var jättebra. Här kan ni läsa lite mer om handlingen.
4 thoughts on “Tematrio – Kroppsdelar”

Kommentera

